woensdag 2 juli 2008

Berini

Berini

mijn eerste brommer
een zwarte Berini M21
ik moest er zuinig op zijn
de vorige eigenaar was
te vroeg gestorven neef Hennie

M21 is een sterrenhoop
ontdekt door Charles Messier in 1764

mijn eerste brommer
gaf mij vleugels
zoals het logo beloofde
ik werd van bleke rups
een snorrende nachtvlinder

mijn eerste brommer
met Pluvier motor
Encarwi carburateur
met roterende inlaat
maar zonder versnellingen

Pluvier betekent zoveel als regenvogel
maar ook losbol, lichtzinnige kerel

mijn eerste brommer in 1964
vervoerde mij slechts twee seizoenen
toen werd hij liefdeloos gedumpt
vervangen door een Sparta
met wel drie versnellingen

Bernd, Rinus en Nico
de makers van mijn Berini
en Hennie Luymes
zweven ergens in sterrenhoop M21
niet met het blote oog te zien.

Geen opmerkingen: