vrijdag 3 juli 2009

Trial and Error

Trial and Error

Mijn eerste motor: een BMW R27
een eenpitter uit Beieren van geld voor mijn eieren

Mijn tweede motor: een Zündapp DB 201S
met deze Duitser maakte ik mijn eerste schuiver

Mijn derde motor: een Norton Commando 750
een imposante commanderie uit Groot Brittanië

Mijn vierde motor; een Honda 250XL
de eerste die ik gewon uit het land van de Rijzende Zon

Mijn vijfde motor: een Honda CB 175
een kleine vinnige twin, maar voor mij veel te min

Mijn zesde motor: een Yamaha XT 500
dat was zwaar aantrappen en flink zandhappen

Mijn zevende motor: een Yamaha XS 750
weer een motor uit Japan, nu een met cardan

Mijn achtste motor: een Suzuki SP 400
deze 'off the road' was op sterven na dood

Mijn negende motor: een Yamaha XV 1000 TR 1
een hele zware, maar toch niet je ware

Mijn tiende motor: een Honda XBR 500
bleek een tikkeltje krom bij mijn blokjes om

Mijn elfde motor: een Honda XL 600V 'Transalp'
eigenlijk erg: ik ging niet hoger dan de Holterberg

Mijn twaalfde motor: een Suzuki GR 650 Tempter
geen echte topper, deze tamme 'soft chopper'

Mijn dertiende motor: een Suzuki DR 400
na een restauratie volgde de plechtige crematie

Ik wil aan nummer veertien niet meer beginnen
maar sluit het ook niet helemaal uit

misschien wordt het een trial-motor
een mens mag zich toch vergissen?

Geen opmerkingen: