zaterdag 27 maart 2010

Tao

Tao

sinds de Olympische Spelen in 2007
is 'Thüringer Bratwurst' populair bij Chinezen
ze stelden in Peking zelfs de inventaris
van het 'Bratwurstmuseum' tentoon

zelf zag ik in het Naturmuseum van Gotha
een preparaat van een slokdarm met worst
volgens het onderschrift was deze Teutoon
een zogenaamde 'Bolustod' gestorven

de samenstelling van de worstenkruiden
is vermoedelijk een goed bewaard geheim
maar laat mij eens raden wat er in zit:
een mengsel van Bach, Bauhaus en Bebel?

op het Plein van de Hemelse Vrede
zal niemand de bijsmaak proeven van
Nohra, Dohra, Buchenwald en Bad Sulza
maar wel de wrange nasmaak van Mao

ik weet niet wat ik van China moet denken
het eten van braadworst staat mij tegen
ik zou er misschien wel in kunnen stikken
tijdens mijn zoektocht in Thüringen naar de Tao.

Geen opmerkingen: