maandag 3 september 2012

Raketpost

Raketpost

vaak loop ik vergeefs naar de brievenbus
verwens de traagheid van TNT dat alleen
in naam lijkt op die stof en explosiviteit

natuurlijk leef ik mee met voorheen PTT
in zijn strijd met de moderne tijd waarin
electrodes postbodes gaan vervangen

in mij vatte het volgende idee post:
waarom geen bezorging per raket
zoals in 't jaren dertig Duitsland?

op 15 april 1931 vloog aan de Dümmersee
post met Raketenflugzeug (K) FTL3 mee
vervolgens van Schöckel naar Radegund
en verder van Hochtrötsch naar Semriach
onder regie van Reinhold Tiling geholpen
door techniek van Friedrich Schmiedl (A)

ongevaarlijk was de bezorging destijds niet
het was postbode Tiling die het leven liet
bij een mislukte raketlancering in 1933

als straks alle bestellers zijn ontslagen
zal TNT mijn romantisch idee lanceren:
expeditieknooppunten worden raketbases
daar klinkt continu het geluid van explosies
het zal sterk lijken op gefluit van postbodes

de brievenbus kan naar het chemisch afval
brieven bestellen wordt een oud ambacht
ik kijk verlangend naar de zevende hemel
waaruit de post voor code 7241 TA daalt!

Geen opmerkingen: